Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda: Ideplaner

tisdag 20 november 2007

Ideplaner

Jag tror min kropp förbereder sig för en hård vinter eller eventuellt för att gå i ide. Jag tycker jag äter som vanligt, glatt och oneurotiskt (det tycker vi gamla ätstöringar att är något man borde belönas för, faktiskt!) och dessutom har jag under hela hösten haft möjligheten att gå på friskis hela två gånger i veckan. Jag gillar att studsa. Och jag promenerar. Jag har till och med joggat (visserligen av pur arbetsfrustration, men ändå) och ändå visar vågen nästan 70! Va?!? Ja, ja, när man blir äldre blir ämnesomsättningen långsammare, men inte nu väl ändå vid 38 ännu? Och visst, muskler väger mer än fett, men det hade jag liksom räknat in, att jag efter sommarens härligheter och vinnjutande inte skulle gå ner, men nog bli fastare i och med motionen. Hur viktigt det är att röra på sig blev uppenbart förra tisdagen då jag fick ryggskott, nu är jag redan nästan helt bra, tack vare okej spänst och bra läkemedel.
Javisst, det här är ett lyxproblem. Jag är inte överviktig på riktigt, men jag är på riktigt irriterad på att jag inte kan kontrollera min kropp, på att kläder sitter fult och känns obekväma. Men kanske det är en fas, som min vän skulle säga. Ide-fasen.

Vikttjafs är lätt att skriva om, Jokela betydligt svårare. Återkommer om det när mitt arbetsstrul som är sammankopplat med frågeställningar som nu upsstått, är över. Inom kort hoppas jag.

Igelkotten George http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1251647.ab

Inga kommentarer: