Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda

söndag 16 augusti 2009


Isbjörnsungen blev verkligen dålig i magen av profylaxen, helt plötsligt, och får nu ny medicin. Han har också en eventuell infektion, som den nya medicinen också borde bita på, men det kunde också vara fråga om "suttu- pissa" som sköterskan sa, dvs att provet blivit kontaminerat. Njurarna är ultrade igen, det var en helt bra dag på barnkliniken, allt är som förr. Killen är stor nu, inga fler hälstick, och han log stort mot labsköterskan också när hon stack. Urolog Taskinen ( ja, han heter faktiskt så, fortfarande) har satt honom i operationskö, i vinter blir den första operationen av och sen får man se om en till gällande den andra njuren, är av nöden.

Sista veckoslutet innan skolan börjar. Förstabarnet har varit på Airshow och är lyckligt, tvåan och trean är på Borgbacken, isbjörnen omväxlande sover på balkongen och leker med Kirjais (leksak köpt på loppis, se bilden) och minsta prinsessan leker och pratar oupphörligen för sig själv. Storasyster:"Varför pratar du för dig själv?" Minsta prinsessan (förvånat): "Inte pratar jag för mig själv. Det är Kakmonstret som pratar!"

Annt nytt: Mysdress i cerise från Ikea. Första barnet skrek till när han fick se mig i den. Jag tror att om vi alla hade en sån, skulle vi bli en Ikea- family och då kunde vi få bo i möbelutställningen...

Åh, veckoslut. Harmoniskt och okomplicerat som bäst. Igår besök av revisor med prinsessor, parkliv och prosaisk korvsoppa. OCH sen drink helt utan barn i den sena sommarnatten. Oj.

Dagens projekt är att röra sig så långsamt som möjligt, sävlighet som livshållning är ett bra söndagsprojekt för mig, baka ett bröd och åstadkomma middag i något skede. Gääsp. I cerise.

Cornelia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kuulostaa mukavalta viikonlopulta.Aurinkoista alkavaa koulusyksyä! toivottaa Johanna naapurikaupungista

Anonym sa...

hur mår du? och orkar?
kram från Ally

Cornelia sa...

Hej Johanna! Tack det samma.

Och hej Ally! Jag mår visst rätt bra, tror jag!

Ida sa...

Lilla söta isbjörnsungen!!! Kram på er alla