Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda

tisdag 20 maj 2008

Kalas på söndagen! Jag bakade en rätt skrymmande Brita-tårta och glädjande nog försvann den nästan helt under eftermiddagen. Rosa skumvin i de vuxna och gul saft i de små och alla verkade ganska nöjda.

Jag gillar jurister! Vad än de säger tror jag ändå envist att deras vardag är ganska allymacbealsk och glamourös och när småflickisarna har kalas, så har jag julafton; hela fyra stycken av gudmödrar och andra vänner är jurister! Sen hade jag en mindre kollektion sjöfarare och annat löst folk också... Härliga gäster! Tack för att ni kom, alla mina ungar, inte bara festföremålen, var nöjda och glada.

Själv åt jag tårta till den grad att jag igår måste springa bort lite maräng och grädde, min favoritfriskis har sommarstängt så det är äckliga joggningen som gäller. På något sätt var det inte så hemskt igår, men jag vet nog hur det sen blir igen.

Jag har underlig stiltje i mitt arbetsliv för tillfället. Ännu lider jag inte av det, det är ett preludium inför sommaren, men lite tomgång är det nog över livet just nu. Varför kan jag inte bara njuta av det? Jag har bara trevliga uppgifter att utföra, jag ska läsa böcker och skriva ett tal beställt av min väninna och granne samt ta hand om familjen. Det låter rätt idylliskt egentligen.

Nu ska jag läsa "Vålnaden" för en nioåringen, hon mysryser men jag blir rädd på riktigt, jag är verkligen dålig på övernaturligheter och skräck överlag, hur barnadapterat det än är.

Cornelia

Inga kommentarer: