Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda

lördag 4 juli 2009

Brygga har blivit byggd, systerson har rest och det som jag trodde var en "saavutettu etu"; solen, har ersatts av lite tristare väder. Men jag har varit till Åbo och levt vuxenliv i veckan och känner mig ännu också mer konturfast, varmt tack till revisorn, fast tillbaka i skärgården tar det här semestervardagslivet nästan knäcken på mig. Tror någon att jag ens öppnat jobbfilen sen jag senast skrev? Jo nej. Men det känns ändå som att jag är beredd att fylla fyrtio nästa vecka. Det känns alldeles bra.

Det härliga här har varit besök! Minsta prinsessans föriskompis med föräldrar och underbara Frida med Spolnosvovven.

Tioåringen hade under mitt dygn i Åbo lärt in Wiehes "Flickan och kråkan", den fick jag höra, på skånska, när jag kom hem.

Turistinfo: Jag besökte Forum Marinum igen och var igen förtjust. Rekommenderas! Det är ett av de finaste muséer jag känner till. Och det doftar gott. Av tjära.

Cornelia

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Grattis! När än du har födelsedag så vill jag uppvakta och gratulera jubilaren. Du är sannerligen värd all uppvaktning. Du är en hejare på vardagsliv i kombination med ord. Dina formuleringar är suveräna.... ex "Och det gör gott att ha människor i sitt liv som kan återge en de konturer som gråsorg kan sudda ut".
Ha det riktigt bra i sommar, vare sig det är sol, regn, blåst; eller en kombination av dessa. Du segrar!
Ghita