Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda

söndag 26 juli 2009

Soundtracket till mitt liv har plötsligt förändrats. Sitter i prinsessäng III på balkongen och lyssnar till en musikalisk granne som spelar...klarinett, tror jag att det är. Mycket, mycket vackert. Igår sjöng min revisor för mig. Han skulle bara veta hur knäsvag en kvinna blir av en man med en röd gitarr och sammetsröst. (Nå, när han läser detta och strängt rättar mina stavfel, kommer han han att få det. Förmodligen fnyser han åt det.)Det är rent genant.

Vågar jag tro att livet har ändrat riktning, hittat ett nytt spår? Det känns så. Kanske det inte är beständigt, men just nu är det sant. Just nu är det verklighet.

Cornelia

4 kommentarer:

e sa...

Fnyser gör han väl inte. Bra att du inte tror att det var planerat med beräkning i alla fall, "nu blir hon nog svag i knäna, he he".

Cornelia sa...

En beräknande revisor? Aldrig. Aldrig har väl en man ens nuddat vid en gitarr för att påverka en kvinna... Men allvarligt talat; jag vet att min revisor är en saklig person helt renons på suspekta avsikter.

Anonym sa...

ska du snart avslöja vem din revisor är, jooko? malin

Anonym sa...

Revisor! Roser! Bursdag! Jeg som trodde du var evig 29 eller var det 19. Gratulerer da, lille venn. Jeg har kjöpt en flaske champagne som bare venter på at du skal komme hjem fra skjärgåden. Kan rapportere at hele området står i Madonnas tegn, og at jeg faktisk gleder meg til et glass hvitvin mens jeg stirrer på massene.
din venn, E