Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda: Sverige gör mig glad?

fredag 1 december 2006

Sverige gör mig glad?

Friskis igår och Ikea idag och plötsligt ser allt inte så mörkt ut längre. Nåja, även om Sverigen kan vara fantstiskt, det medgav jag motvilligt redan i somras i Småland, har mitt återfunna (relativt) soliga humör kanske ändå mer med fenomenet familj att göra. Ett barn var med och studsade igår och det kändes harmonsikt och idag hade jag hela skaran med mig på köttbullsutfärd. Det komiska är att det blir billigare för oss att ta oss 20 kilometer med bil för att äta Köttbullen Ikea än det är att gå femtio meter till närmaste hamburgare. (Ibland äter vi också på kinesen runt om hörnet, men fredagar är inte så lämpliga på grund av ett ölande veckoslutsklientel.) Jag blir glad av min familj.

Det var också ljuvligt att komma hem till ett fejat bo, orsaken till att vi befann oss på vift var alltså att vi var i städexil. Nu skulle jag vilja att alla bara var tysta och snälla och vördnadsfulla inför känslan av orördhet i lägenheten, men luciarepetitionen i barnkammaren verkar generera mer tårar än glädje för tillfället. Imorgon ska vi fira lillajul med släkt & vänner och kavaljer! Kul!

säger Espresso Ekorre

Inga kommentarer: