Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda: Skvalradio

torsdag 23 augusti 2007

Skvalradio

Vi har en radio i badrummet som alltsomoftast står på. I regel är det Radio Vega som sänder på vår wc. Vilka program jag hör (delar av) beror alltså på antalet besök och längden på badsessionerna. Har ett gammalt gjutjärnsbadkar (utan tassar, tyvärr) som följt mig i tio år vid det här laget. En vecka i våras åhörde jag (naken) samma intervju med Bjarne Kallis två gånger. Ibland har jag tur och råkar ut för ett kulturprogram eller nyheterna. Jag saknar Markus Haakana på Aktuellt! Han lyckades låta seriös men glad på samma gång. Janne Wass har jag haft svårt med, men nu roar hans slarviga, sluddriga släpighet mig. Samtliga kvinnor på nyhetsredaktionen är bra och förtroendegivande.


Kaffekvarnen brukar jag också höra snuttar av så som av Radiohuset, den senares sändningstid är så lång att man oundvikligen måste höra något av den om man dricker så mycket kaffe som jag (medan jag flyttar omkring mina papper, så att jag ska tro att jag arbetar). Jag gillar inte Radiohuset, men vet inte riktigt varför. De har ibland intressanta lyssnarfrågor och aktuella är de för det mesta, men det är något i helhetsgreppet som inte tilltalar mig.

Nu ska jag flytta papper igen. Jag har materialet, skrivet och allt, i princip, men jag har stora problem med kronologin. Det är ett evigt pusslande och sökande efter en röd tråd som skulle göra pjäsens inre logik koherent. Allt behöver då inte ske i kronologisk ordning, men handlingen måste uppfattas som logisk. Pust.

Cornelia

Inga kommentarer: