Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda

fredag 10 april 2009


Räknas spysjuka till obehagligheter som inte skulle behöva ske just nu...? Den maginfluensan hörde inte att den inte var välkommen (Tack det räcker!!!) och det var inte så farligt, faktiskt. Mest synd var det om 14-åringen som inte hann till badrummet i tid utan kastade upp i vardagsrummet. Ja och sen var det ju nog lite synd om mig också. Kollade för säkerhetsskull med barnkliniken om en eventuell smitta skulle vara extraskadlig för en nyutskriven isbjörnsunge, men det kunde man inte sia om ännu, sa de, och det räcker som lugnande besked för mig. Förkyld är han, men inte spysjuk.

Balkongsäsongen är härmed invigd! Vi klippte band och allt. Det var en god idé att glasa in den. Intressant nog fanns det en skillnad på hela 1000€ mellan de två offertar jag fick in. De flesta firmor svarade inte ens. Kan inte vara såå dåliga tider ännu. Fast vi ofta klagar på att vi lever och bor för trångt, så tycker vi ändå om att tränga ihop oss på balkongen och äta kex och dricka saft (jag vin, faktiskt! Kände mig riktigt vuxen...). Efter bastuturen (isbjörnsungen sov snällt under övervakning av storebror) var det fint att sitta där.

Men det här långfredagsvädret inbjuder kanske inte till fler sitsar där just nu. Var är solen? Jag vill ha vår nu!

Cornelia

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, nej! Inga magafirun nu, nej! Det är så otäckt ... onödigt .. och klåttigt ... Bytte alltså rätt nyligen diarréblöjor i 10 dagar, ca 5 ggr per dag med medföljande klädbyte varje gång ... Hoppas 14-åringen redan bättre och ingen annan drabbats!
Kram , Ally
PS Balkongen blev FIN