Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda: Spel och kärlek

fredag 24 april 2009

Spel och kärlek

Vad är det med min karma? Jag har haft så mycket kalleankaotur på senaste tiden att jag inte ens orkar bli hysterisk längre. Tänkte kurva in på Bauhaus efter ett besök i västra Nyland i kväll, men upptäckte att jag glömt plånboken hos Frida och ryggsäcken och allt och det suckade jag nu bara åt och Frida lovade åtgärda det hela på ett smidigt sätt, men när bilen sen gurglade till och stannade blev jag missmodig på allvar. Ringde två av tre isbjörnsgudfäder (bilskrället borde ha ha egna faddrar!) men ingendera kunde riktigt hjälpa mig just då, så jag satte mig i baksätet, matade isbjörnen och undrade vad sjutton jag skulle ta mig till.

Hela gårdagen gick åt till att känna obehag över att Fader Okänd skickat en jurist på barnatillsyningsmannen-kvinnan. De rapporterade till mig, de har ju tystnadsplikt gällande mina angelägenheter, så det förblev oklart vad han riktigt strävar efter. Juristen är en gammal räv som nog vet vad som gäller i familjerättsliga ärenden, men om nu någon vill betala för tjänster som inte kan leda till något, så är det ju hans sak. Det har säkert juristen förklarat för kunden. Men obehagligt är det och nu hoppas jag verkligen att det inte är just det som är syftet.

Men det hade jag redan skakat av mig när bilen gurglade till och dog. Varför gör bilar så?!? Sen, när jag ammat färdigt, lirkat in isbjörnen i bilstolen, dragit ett djupt andetag och gjorde ett nytt försök, startade den igen med sitt vanliga vroooum och låtsades att den aldrig någonsin rullat in i dödsskuggans dal. "Me? Never!" Que? Favoritmustaschen har lovat ta sig en titt vid tillfälle. Hoppas den håller ihop tills dess. Jag tycker allt att jag är lite duktig som inte steg ur bilen och började stortjuta där på parkeringsplatsen, jag hade en sådan impuls, jag medger, men jag motade den moget. Jag sparar sammanbrottet till en annan dag...

Jag har aldrig haft tur i spel och när det gäller kärlek... se tidigare inlägg. Men jag har aldrig varit så oturförföljd som jag är nu, får man någon kompensation för det inom något annat livsområde? Får man t.ex äntligen se sin första "följare" i rutan till vänster äntligen?

Undrar Cornelia hoppfullt

4 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Åtminstone den lilla saken är fixad :)

Cornelia sa...

Tjohoo!

pärla sa...

T.ex. det kan man få se, när man skriver så flyhänt som du gör! Det är ett nöje att läsa din blogg, även om innehållet delvis är mycket sorgligt.

Cornelia sa...

Tack Pärla! Lycka till med ditt projekt. Jag var inne på din blogg.