Varje Kvinnas Blogg & Frågelåda

torsdag 10 april 2008

Hur klarar sig de som kommer från andra världsdelar och reser österut, puh, min jetlag exploderade i ett fjärde migränskalv, jag trodde nästan jag skulle få hjärnblödning, så ont gjorde det. Jag har Immigran, men den gången jag prövade medicinen, var biverkningarna så obehagliga, att jag drar mig för att ta rävgiftet. Faktiskt brukar jag inte få en så hård värktopp, jag tappar bara synen och mår skit och ser ut som en spökpanda tillsammans med en allmänmolande basvärk som känns i själva kraniet, runt ögonhålan, den ena eller den andra. Nåja, det om det. Det är väl över för den här gången.

"Everythings else pales after Alaska" sa överläkaren till Joel i "Northern exposure". Repriserna började igår.


Så känns det post Grönland också. Det är lite trångt och mörkt och ingenting händer. En nätverkslunch med listvännerna igår räddade dagen från total meningslöshet. Ja, jag blev ju också påkörd, faktiskt. En liten buckla i baken på bilen, eller en skråma är det kanske, damen som rammade mig fick betydligt värre skador av min dragkrok. Men på något sätt var det här inte tillräckligt sensationellt fast jag blev sådär hjärtklappningsrädd är det small. Vi var på väg till ett köpcentrum med storisarna för att handla "dopklänning" åt äldsta dottern och för att slippa laga mat själv. Det är twinsarna som ska döpas hos storisarnas pappafamilj nästa veckoslut. Och sen blir det ett dop till om någon vecka; den tidigare festöverraskade 40-åringen med flickvän har bett kaptenen och mig att bli gudföräldrar åt deras nyfödde son. En ära, givetvis. Jag gillar gudbarn (mina) och hela gudföräldrarskonceptet.

När vi handlade såg sonen till sin förvåning att det finns specialtidningar för människor som står i beråd att gifta sig."Inget man prenumererar på" antog han först, med en sarkastisk blick på sin mor som ju varit gift två gånger (ett bröllop bara, vill jag poängtera!)och undrade sen om det möjligen inför hösten för hans del också finns ett glassigt magasin som heter "Konfirmation!". I övrigt skrattade jag inte så mycket igår.

Får en syster på besök idag. Annars kommer nog inget speciellt att hända idag heller. Att tvätta kläder är inte så stimulerande, 40 eller 60 grader? Torktumlare eller inte? Suck.

Cornelia (understimulerad och hushållsapatisk)

Inga kommentarer: